Michael Germer + Emil Gryesten

SØNDAG 6. SEPTEMBER 2020  kl. 15:00 I KUMUS

Michael Germer og Emil Gryesten

OM MICHAEL GERMER

Med sit naturlige musikerskab og sin varme sanselige tone har Michael Germer vundet succes i Skandinavien og i Israel, hvor han studerer hos Dora Schwarzberg og allerede har etableret sig som solist.

Michael er født i 2002 i København. Elleve år senere vandt han Talentprisen ved Jacob Gade Konkurrencen og kort tid efter begyndte han at studere hos Sergei Azizian, Prof. ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. I 2015 vandt han Guldmedalje ved Berlingske Musikkonkurrence samt 1. Prisen ved Øresunds Solist.

I en alder af 16 år begyndte Michael sine studier ved Buchmann-Mehta School of Music, Tel Aviv University, men havde allerede forinden samme år vundet “Grand Prize” samt 1. Pris ved Grumiaux International Violin Competition, 1. Pris ved Postacchini International Violin Competition og “Special Prize” ved Kreisler Internationale Violin Competition, hvorunder han ved gallafinalen optrådte i den berømte Golden Hall i Musikverein, Wien.

I 2019 var Michael den yngste semifinalist i Carl Nielsen International Violin Competition, som blev transmitteret live over hele verden. Som solist har Michael spillet med Haifa Symfoni Orkester, Webern Symfoni Orkester, Orchestre de l’Université de Genève, Odense Symfoni Orkester, Buchmann-Mehta Symfoni Orkester og samarbejdet med dirigenter såsom Lahav Shani og Vladimir Kiradjiev. Han har deltaget i masterclasses med anerkendte solister såsom Leonidas Kavakos, Josef Spacek, Nicola Benedetti, Henning Kraggerud og Maxim Rysanov.

Festivaller har ført Michael til Østrig, Italien, Polen, Ukraine, Norge og Sverige og hans koncerter er blevet transmitteret live på Østrigs nationale radio – ORF, DR og på medici.tv. I august 2019 blev han tildelt det store Jakob Gade Legat i Tivolis Koncertsal og fra samme år bliver han repræsenteret af Nordic Artists Management.

Se mere på www.michaelgermer.com

OM EMIL GRYESTEN

Emil spillede sin første solo-recital som 15-årig og har siden da haft en aktiv koncertkarriere både som solist og som kammermusiker. Han debuterede som solist med orkester som 16-årig, med Aarhus Symfoniorkester. Han har optrådt ved klassiske musikfestivaler såsom Copenhagen Summer Festival, Aarhus Piano Festival, Hindsgavl Festival, samt Espo Piano Festival og Kuhmo Kammermusikfestival i Finland, Bluethner Classics i Leipzig, International Piano Association Switzerlands koncertserie i Lugano. I sommeren 2018 spillede han debutkoncert i Carnegie Hall Weill-salen i New York. Han har lavet flere produktioner, både studieoptagelser og liveindspilninger, for DR-P2 samt YLE i Finland, samt en række cd-indspilninger for pladeselskaberne Danacord, Dacapo og Classico.

Se mere på www.emilgryesten.com

Richard Strauss

Violinsonata in E flat op. 18

Claude Debussy