Klosterkirkens Kor

TORSDAG 17. NOVEMBER KL. 19:00 I KLOSTERKIRKEN NYKØBING F.

KLOSTERKIRKENS KOR

Jubilæumskoncert  i Klosterkirken Nykøbing F.

Klosterkirkens Kor under ledelse af organist og kantor Jan Ole Vanggaard.

KONCERTEN ER UDSAT TIL

TORSDAG 17. NOVEMBER KL. 19:00 2022

Med stor forsinkelse pga. Corona kan vi endelig præsentere den sidste koncert i anledning af foreningens jubilæum.

Ved denne koncert er det Klosterkirkens Kor, som leverer musikken. Koret synger et af de jubilæums-værker, som foreningen har bestilt. Komponisten er Peter Bruun. Han er elev af bl.a.  Per Nørgård, og han har skrevet "Faldet fra Himlen", en forårsfantasi med tekster af Knud Romer. Dette nye korværk af Peter Bruun er bl.a. muliggjort ved støtte fra Guldborgsund Kommune, Augustinusfonden og Louis Hansens Fond. Tak til alle sponsorer.

Udover det nye værk præsenterer koret en række eksempler på den danske kormusik-tradition, hvor Carl Nielsen fylder en del, men der bliver også plads til andre danske komponister, og et par fællessange.